Plan za samozapošljavanje

U današnje vrijeme, samozapošljavanje postaje sve atraktivnija opcija za mnoge pojedince koji žele samostalno graditi svoju budućnost. Međutim, kako biste uspješno navigirali kroz proces samozapošljavanja, od esencijalne je važnosti razumijevanje i priprema plana za samozapošljavanje.

U ovom članku, razmotrit ćemo što je poslovni plan za samozapošljavanje, kako ga izraditi te koje bitne stavke možete uključiti u svoj plan.

 

Što je poslovni plan za samozapošljavanje?

Poslovni plan za samozapošljavanje je temeljni dokument u kojem vi predstavljate svoju ideju i svoj budući poslovni subjekt, ciljeve i financijske projekcije za prve dvije godine poslovanja, koliko traje ugovorna obveza Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.

Dokument ima za cilj predstaviti vaše prethodno radno iskustvo i obrazovanje u djelatnosti koju prijavljujete te kako će oni pridonijeti održivosti vaše poslovne ideje.

Cilj plana jest objasniti ukratko vašu sposobnost upravljanja poslovnim subjektom temeljem vašeg prethodnog iskustva, dokazati kako su vaše iskustvo i obrazovanje ključ i temelj za održivost vaše poslovne ideje i poslovanja.

Poslovni plan kojeg pišete za potrebe samozapošljavanja mora biti jasan i konkretan. Na sva pitanja odgovarate jasno i morate ocjenjivaču prenijeti vašu ideju na shvatljiv način.

Zapamtite – ocjenjivač koji ocjenjuje vaš plan za samozapošljavanje Vas ne vidi i ne čuje. Morate ga uvjeriti riječima!

Na društvenim mrežama, Facebooku prije svega, postoji nekoliko grupa gdje možete dobiti sve informacije o planovima za samozapošljavanje na jednom mjestu, primjerice HZZ poticaji za samozapošljavanje.

Osim, početne stranice Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, mjere.hr, takva grupa vam može biti okosnica informacija i početna točka savjetovanja.

_________

Ključni elementi plana za samozapošljavanje

Izrada poslovnog plana obuhvaća nekoliko ključnih elemenata:

  1. Priprema dokumentacije – sakupljanje dokaza o radnom iskustvu, obrazovanju, tečajevima, ponude za Troškovnik, pisma namjere buduće suradnje
  2. Analiza tržišta – SWOT analiza – i prikupljanje bitnih informacija (o konkurentima, o cijenama)
  3. Izrada financijskog dijela poslovnog plana odnosno projekcije prihoda za dvije godine poslovanja, kao i projekcija troškova rada i poslovanja unutar dvije godin

 

Dublje razumijevanje SWOT analize

SWOT analiza je instrumentalni alat koji vam pomaže identificirati snage, slabosti, prilike i prijetnje koje su povezane s vašim poslovnim subjektom. Ova analiza pruža uvid u unutarnje i vanjske faktore koji mogu utjecati na vaš uspjeh.

Pomaže nam u postavljanju pitanja koja nam mogu pomoći u prepoznavanju naših unutarnjih snaga i slabosti te vanjskih prilika i prijetnji.

SWOT  analizu čini sljedeće:

  • SNAGE (Strengths): Ono u čemu se organizacija ili pojedinac ističe ili ima konkurentsku prednost u odnosu na druge
  • SLABOSTI (Weaknesses): Čimbenici koje organizacija ili pojedinac treba poboljšati ili im nedostaje konkurentska prednost
  • PRILIKE (Opportunities): Čimbenici koje organizacija ili pojedinac mogu iskoristiti za postizanje svojih ciljeva
  • PRIJETNJE (Threats): Faktori koji mogu negativno utjecati na sposobnost organizacije ili pojedinca da postigne svoje ciljeve

Više o SWOT analizi pročitajte ovdje.

 

Analiza konkurencije

Istražite tržište te pronađite konkurenciju u vašoj niši. Opišite ih, i opišite njihove prednosti, ali i nedostatke u odnosu na vas te po čemu ćete biti bolji i na koje ćete se sve načine istaknuti u odnosu na vaše glavne konkurente.

Razumijevanje vaše konkurencije i kako se pozicionirate u odnosu na njih ključno je za izradu učinkovitih strategija koje će vas istaknuti na tržištu.

 

Procjena prihoda i troškova

Procjena prihoda i troškova unutar plana za samozapošljavanje zahtjeva procjenu vaših prihoda određenih po tržišnim cijenama te troškova rada i poslovanja koje imate. Projekcija se radi za dvije godine, sukladno ugovornom razdoblju sa Hrvatskim zavodom za zapošljavanje.

Na kraju projekcije HZZ od vas postavlja strukturu procjene ukupne dobiti te, između ostalog, na temelju toga procjenjuje je li vaše poslovanje održivo.

Kvalitetno izvedena procjena prihoda i troškova može vam donijeti visoke i ključne bodove pri ocjenjivanju plana.

 

Inovativnost u planu za samozapošljavanje

Jedna od stavaka koje se od vas zahtijevaju jest i popunjavanje dijela o inovativnosti proizvoda ili tehničko-tehnološkog procesa poslovanja.

Teško je u današnje vrijeme zamisliti kako išta može biti inovativno, ali svakako popunite ovaj dio plana i ne ostavljajte ga praznim.

“Inovativnost pretpostavlja novu vrstu djelatnosti koja nije dovoljno zastupljena na nekom području ili obavljanje već postojećih djelatnosti na nov način kroz uvođenje novog/inovativnog proizvoda/tehničko-tehnološkog procesa.”

Inovativnost u planu za samozapošljavanje odnosi se na predstavljanje nove vrste djelatnosti koja nije dovoljno zastupljena na nekom području ili donošenje inovativnih pristupa već postojećim djelatnostima. Ovaj aspekt poslovnog plana je važan jer pokazuje kako vaša poslovna ideja donosi nešto novo i jedinstveno na tržište te ne mora nužno uključivati inovaciju u nekom tehnološkom ili proizvodnom procesu.


_____

Za razradu plana, možete preuzeti naš besplatni predložak za izradu poslovnog plana, Poslovni plan 2023..

Ako se osjećate nesigurno ili imate poteškoća s izradom poslovnog plana, možete potražiti pomoć stručnjaka ili konzultanta koji ima iskustva u tome. On može pružiti vrijedne savjete i smjernice koje će vam olakšati proces ili pak izraditi kompletni plan za samozapošljavanje. Više o tome zašto bi trebali angažirati stručnjaka za izradu poslovnog plana za samozapošljavanje pročitajte u prethodnom članku.


Ukoliko ste se odlučili za pokretanje vlastitog posla i trebate pomoć u kreiranju poslovnog plana slobodno nas kontaktirajte za informativnu ponudu.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Scroll to Top