Što je SWOT analiza?
SWOT analiza je poslovni okvir koji se koristi za razumijevanje internih snaga i slabosti, kao i vanjskih prilika i prijetnji.
Ovaj alat pomaže u strateškom planiranju i donošenju odluka tako što pruža jasnu sliku o trenutnim i potencijalnim uvjetima u kojima se poslovni subjekt nalazi te pomaže u spoznavanju svim čimbenika koji utječu na ostvarenje cilja i poslovne ideje.
SWOT je engleski akronim za:
- SNAGE (Strengths)
- SLABOSTI (Weaknesses)
- PRILIKE (Opportunities)
- PRIJETNJE (Threats)
Ova analiza može se razumjeti kao prikaz unutrašnjih snaga i slabosti nekog poslovnog subjekta te vanjskih prilika i prijetnji s kojima se taj isti poslovni subjekt suočava.
________
- Snage (Strengths)
Snage su unutarnje karakteristike organizacije koje pružaju prednost u odnosu na konkurente.
To može uključivati snažne odnose s kupcima, jedinstvene resurse, kvalificirane zaposlenike, prepoznatljiv brand, financijsku stabilnost, efikasne procese, tehnološke kapacitete i slično.
- Slabosti (Weaknesses)
Slabosti su unutarnje karakteristike koje predstavljaju prepreke ili nedostatke u odnosu na konkurente.
To može uključivati nedostatak financijskih resursa, nedovoljno iskusnih zaposlenika, loše procese, zastarjelu tehnologiju, slabu reputaciju branda i slično.
- Prilike (Opportunities)
Prilike su vanjski faktori koji organizaciji mogu pružiti prednost, ako ih se iskoristi na pravi način.
To može uključivati tržišne trendove, promjene u regulativi, tehnološke inovacije, promjene u potrošačkim preferencijama i slično.
- Prijetnje (Threats)
Prijetnje su vanjski faktori koji mogu predstavljati izazove ili rizike za organizaciju.
To može uključivati konkurentski pritisak, ekonomske neizvjesnosti, promjene u regulativi, tehnološke promjene, prirodne katastrofe i slično.
SWOT analiza u poslovnom planu za samozapošljavanje
SWOT analiza trebala bi biti sastavni dio vašeg plana za samozapošljavanje kako bi pokazali ocjenjivaču kako ste jasno definirali vašu poslovnu ideju te istražili tržište i konkurenciju.
Izrada SWOT analize vam pomaže identificirati područja u kojima možete poboljšati svoje usluge i nastup na tržištu te ocijeniti svoju konkurentsku prednost te identificirati potencijalne prijetnje i rizike poslovanja kako bi se na vrijeme pripremili te ih uklonili, ukoliko možete utjecati na njih.
Primjer SWOT analize na primjeru digitalne agencije za promidžbu i marketing
Snage: iskusni tim stručnjaka za digitalni marketing; dobri odnosi s lokalnim poslovnim zajednicama na području djelovanja; snažna online prisutnost i pozitivne recenzije klijenata.
Slabosti: ograničeni resursi u usporedbi s većim agencijama, nedovoljno iskustvo u međunarodnom marketingu, ovisnost o nekoliko ključnih klijenata.
Prilike: rast tržišta digitalnog marketinga, partnerstva s drugim lokalnim poduzećima, ekspanzija usluga u nove geografske regije.
Prijetnje: povećana konkurencija od većih ili međunarodnih agencija, promjene u algoritmima društvenih medija koje mogu utjecati na marketinške kampanje, ekonomski pad koji može smanjiti marketinške budžete klijenata.