SWOT analiza u poslovnom planu

Što je SWOT analiza?

SWOT analiza je poslovni okvir koji se koristi za razumijevanje internih snaga i slabosti, kao i vanjskih prilika i prijetnji.

Ovaj alat pomaže u strateškom planiranju i donošenju odluka tako što pruža jasnu sliku o trenutnim i potencijalnim uvjetima u kojima se poslovni subjekt nalazi te pomaže u spoznavanju svim čimbenika koji utječu na ostvarenje cilja i poslovne ideje.

SWOT je engleski akronim za:

  • SNAGE (Strengths)
  • SLABOSTI (Weaknesses)
  • PRILIKE (Opportunities)
  • PRIJETNJE (Threats)

Ova analiza može se razumjeti kao prikaz unutrašnjih snaga i slabosti nekog poslovnog subjekta te vanjskih prilika i prijetnji s kojima se taj isti poslovni subjekt suočava.


________

  • Snage (Strengths)

Snage su unutarnje karakteristike organizacije koje pružaju prednost u odnosu na konkurente.

To može uključivati snažne odnose s kupcima, jedinstvene resurse, kvalificirane zaposlenike, prepoznatljiv brand, financijsku stabilnost, efikasne procese, tehnološke kapacitete i slično.

  • Slabosti (Weaknesses)

Slabosti su unutarnje karakteristike koje predstavljaju prepreke ili nedostatke u odnosu na konkurente.

To može uključivati nedostatak financijskih resursa, nedovoljno iskusnih zaposlenika, loše procese, zastarjelu tehnologiju, slabu reputaciju branda i slično.

  • Prilike (Opportunities)

Prilike su vanjski faktori koji organizaciji mogu pružiti prednost, ako ih se iskoristi na pravi način.

To može uključivati tržišne trendove, promjene u regulativi, tehnološke inovacije, promjene u potrošačkim preferencijama i slično.

  • Prijetnje (Threats)

Prijetnje su vanjski faktori koji mogu predstavljati izazove ili rizike za organizaciju.

To može uključivati konkurentski pritisak, ekonomske neizvjesnosti, promjene u regulativi, tehnološke promjene, prirodne katastrofe i slično.

SWOT analiza u poslovnom planu za samozapošljavanje

SWOT analiza trebala bi biti sastavni dio vašeg plana za samozapošljavanje kako bi pokazali ocjenjivaču kako ste jasno definirali vašu poslovnu ideju te istražili tržište i konkurenciju.

Izrada SWOT analize vam pomaže identificirati područja u kojima možete poboljšati svoje usluge i nastup na tržištu te ocijeniti svoju konkurentsku prednost te identificirati potencijalne prijetnje i rizike poslovanja kako bi se na vrijeme pripremili te ih uklonili, ukoliko možete utjecati na njih.

Primjer SWOT analize na primjeru digitalne agencije za promidžbu i marketing

Snage: iskusni tim stručnjaka za digitalni marketing; dobri odnosi s lokalnim poslovnim zajednicama na području djelovanja; snažna online prisutnost i pozitivne recenzije klijenata.

Slabosti: ograničeni resursi u usporedbi s većim agencijama, nedovoljno iskustvo u međunarodnom marketingu, ovisnost o nekoliko ključnih klijenata.

Prilike: rast tržišta digitalnog marketinga, partnerstva s drugim lokalnim poduzećima, ekspanzija usluga u nove geografske regije.

Prijetnje: povećana konkurencija od većih ili međunarodnih agencija, promjene u algoritmima društvenih medija koje mogu utjecati na marketinške kampanje, ekonomski pad koji može smanjiti marketinške budžete klijenata.


Ukoliko ste se odlučili za pokretanje vlastitog posla i trebate pomoć u kreiranju poslovnog plana slobodno nas kontaktirajte za informativnu ponudu.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Scroll to Top