Vizualni identitet u poslovanju

________

Zašto je vizualni identitet važan za vaše poslovanje?

U današnjem poslovnom okruženju, kada smo okruženi velikim brojem brendova, stvaranje vlastitog vizualnog identiteta je važnije nego ikada.

Vizualni identitet je ono što vas izdvaja od drugih i gradi vašu osobnu priču. Privlačan vizualni identitet ne samo da vas izdvaja od konkurencije, već i gradi povjerenje i angažman među potrošačima.

U ovom ćemo članku istražiti važnost vizualnog identiteta za vaše poslovanje, istražujući njegove različite komponente i prednosti koje donosi.

Što je vizualni identitet?

Vizualni identitet odnosi se na vizualne elemente koji čine vaš brend, kao što su logotipi, boje, i tipografija. Ti svi elementi rade u harmoniji kako bi prenijeli vrijednosti, osobnost i poruku vašeg brenda ciljanoj publici. Snažan vizualni identitet mora biti konzistentan na svim platformama i točkama kontakta, od vaše web stranice i društvenih medija do tiskanih materijala i ambalaže.

Komponente vizualnog identiteta

Ovdje ćemo istaknuti pojedine komponente vizualnog identiteta i način na koji utječu na percepciju potrošača.

LOGOTIP

Kreiranje vizualnog identiteta započinje sa logotipom, a je li on dovoljan za kreiranje brenda?

Logo je grafički prikaz poslovnog subjekta, proizvoda ili usluge. Logo može biti simbol, riječ, grafika ili slika. Logo ima za cilj vizualno predstaviti tvrtku na način koji je lako prepoznatljiv i pamtljiv, trebao bi biti jednostavan i odražavati bit vašeg poslovanja.

Klijenti vrlo često misle kako je izrada logotipa dovoljna za gradnju vizualnog identiteta, međutim to nije istina jer su mnogi drugi elementi i procesi dovoljni kako bi neka tvrtka ili proizvod postali brend.

BOJE

Boje su jedan od najvažnijih elemenata u grafičkom dizajnu koji imaju duboku percepciji na potrošače. Boje koje odaberete trebale bi se uskladiti s osjećajima i porukama koje želite izazvati kod svoje publike i koji su u skladu s vašim poslovanjem.

Boje nisu samo estetski ugodne, već i komuniciraju na emocionalnoj i psihološkoj razini, a često imaju direktan utjecaj na uspjeh ili neuspjeh brenda. Kako odabir boja utječe na percepciju potrošača, najjasnije govori činjenica kako plavu boju povezujemo često s Facebookom, dok je crvena boja karakteristična za Coca-Colu.

Boje također utječu na donošenje odluka o kupnji nekog proizvoda. Primjerice, topla boja poput crvene može potaknuti potrošače na brze i impulzivne odluke, dok hladne boje poput plave i zelene mogu poticati na promišljenost i analizu.

Različite boje izazivaju različite emocije i reakcije. Na primjer, crvena boja često simbolizira strast i uzbuđenje, privlači pažnju, intenzivna je i izaziva jake emocije zbog čega se ne upotrebljava tako često. Koristi se više pri oglašavanju i pozivima na akciju, CTA (Call To Action), kako bi privukla pažnju potrošača.

Plava boja može evocirati osjećaj smirenosti i pouzdanosti te simbolizira profesionalizam i najčešće je korištena boja u logotipima i brendiranju. Zbog toga što simbolizira, ona je popularan izbor u korporativnom svijetu, posebno u sektorima kao što su financije, tehnologija i zdravstvo.

Zelena boja u njenim nijansama se općenito povezuje s prirodom, u smislu održivosti te zdravlja, u smislu wellnesa. Zelena boja se često koristi i u financijskim i tehnološkim sektorima  jer simbolizira stabilnost i pouzdanost. U marketinškim kampanjama, zelena se može koristiti za privlačenje pažnje na ekološke inicijative, promocije zdravstvenih proizvoda ili financijskih usluga. Zelena se također može koristiti u dizajnu poslovnih prostora kako bi se stvorila atmosfera opuštenosti i produktivnosti.

Žuta boja se često povezuje s optimizmom, srećom i pozitivnim osjećajima. Brendovi koji žele komunicirati ovakvu energiju često koriste žutu boju. Žuta također simbolizira kreativnost i inovaciju, što je posebno korisno za brendove u kreativnim industrijama ili tehnološkim sektorima. Žuta može simbolizirati toplinu i prijateljstvo, što je korisno za brendove koji žele stvoriti osjećaj zajedništva ili obitelji. Primjer korištenja žute boje u vizualnom identitetu je Raiffeisen bank (RBA).

Bijela boja se koristi često kao pozadinska boja i kao kontrast drugim, jačim bojama u izradi logotipa ili drugim materijalima. Bijela boja simbol je čistoće, jednostavnosti, a veže se i uz osjećaj transparentnosti i iskrenosti. Stoga, brendovi koji žele komunicirati ove vrijednosti često koriste bijelu boju u svom vizualnom identitetu, primjerice Apple, Tesla, Adidas

Crna boja je jedna od najmoćnijih i najsvestranijih boja u dizajnu s nizom implikacija koje mogu varirati ovisno u kojem se kontekstu koristi. Crna je često povezana s luksuzom, elegancijom i ekskluzivnošću, ali ona simbolizira i profesionalizam, što je posebno korisno za brendove koji žele stvoriti osjećaj pouzdanosti i kompetencije. U marketinškim kampanjama, crna se može koristiti za stvaranje osjećaja luksuza i ekskluzivnosti, ili za dodavanje težine i ozbiljnosti poruci dok u kontekstu pakiranja proizvoda, crna boja može komunicirati visoku kvalitetu i luksuz, što je posebno korisno za premium proizvode.

TIPOGRAFIJA ILI ODABIR FONTOVA

Odabir fonta igra ključnu ulogu u vizualnom identitetu brenda i može imati značajan utjecaj na percepciju i prepoznatljivost brenda. Različite vrste fontova mogu komunicirati različite vrijednosti. Na primjer, serifni fontovi često se povezuju s tradicijom i pouzdanosti, dok moderni fontovi mogu komunicirati inovativnost.

Tipografija može izazvati emocionalne reakcije. Na primjer, korištenje mekanih, zaobljenih fontova može izazvati osjećaj prijateljstva i pristupačnosti.

Ono što je bitno jest da odaberete tipografiju odražava ključne vrijednosti i osobnost vašeg brenda.

Prije konačnog odabira fonta, testirajte kako vaša odabrana tipografija izgleda u različitim veličinama, bojama i na različitim platformama.

Ukoliko koristite više od jednog fonta, svakako osigurajte da su oni komplementarni i da zajedno stvaraju harmoničan vizualni jezik.


 

Zašto je vizualni identitet važan?

  • utječe na prepoznatljivost brenda
  • izgrađuje povjerenje i vjerodostojnost
  • povećava angažman kupaca
  • olakšava komunikaciju

Kako stvoriti snažan vizualni identitet?

Provedite istraživanje

Razumijevanje ciljne publike, konkurencije i industrijskih trendova definirati će vašu strategiju vizualnog identiteta.

Razvijte vodič za stil brenda

Vodič za stil osigurava konzistentnost na svim platformama. Trebao bi uključivati smjernice za korištenje logotipa, sheme boja, tipografije i slika.

Testirajte 

Jednom kada je vaš vizualni identitet na mjestu, prikupite povratne informacije i napravite prilagodbe prema potrebi. Vaš vizualni identitet trebao bi evoluirati s vašim poslovanjem.

Što sve sadrži paket vizualnog identiteta

Poslovni subjekti ili pojedinci imaju različite potrebe, najčešće ovisno o veličini poslovnog subjekta ili proizvodu/usluzi koje nude. Tako manji poslovni subjekti trebaju samo logotip, vizitku ili neki drugi promo materijal poput letaka, dok velike tvrtke često traže cjelokupni vizualni identitet, uključujući i knjigu standarda.

________

Standardne stavke koje vam možemo ponuditi u početnom paketu vizualnog identiteta su izrada i dizajn logotipa, dizajn posjetnice (vizitke), potpis elektroničke pošte, dizajn promotivnih materijala (letci, majice i ) te dizajn vozila ili izloga.

Izrada logotipa

Estetica, studio za uljepšavanje, Osijek

Logo, vizitke i poklon bon

Natural Spa, centar za njegu lica i tijela, Metković

Dizajn loga i web stranice

Linda Kojić, psihoterapijski studio, Zadar

Oslikavanje izloga

Estetica, studio za uljepšavanje, Osijek

Dizajn letka

MakeUp & Brow studio Ana Kus, Zadar

Dizajn cjenika

Suzy, studio ljepote, Zagreb

Dizajn vizitke

Clima Art, Zagreb

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Scroll to Top